Bezobratlí

ŽAHAVCI - myšlenková mapa
Myšlenkovou
mapu můžete použít na začátku probíraného tématu, aby jste věděli, co
už žáci umí a ví. Já ji používám často k opakování, abych věděla, co si
žáci o učivu zapamatovali. Každý žák dostane papír, napíše co ví, poté
se zvedne a jde na místo někoho jiného, dopíše mu tam, co chybí. Celkem
si takto žák přesedne 3x. 1. + 2. stupeň

PRVOCI a SENNÝ NÁLEV
Do sklenice dáme vodu a přidáme seno. Po 10 dnech je senný nálev hotový. Na podložní sklíčko dáme trochu vaty a kápneme kapku senného nálevu. Můžeme pozorovat rychle se pohybující trepky. Kromě senného nálevu můžeme vyzkoušet i nálev z mechu. Lze vidět jiné druhy prvoků.
2.stupeň

BUŇKA
Žáci pomocí donesených přírodnin vytvoří rostlinnou nebo živočišnou buňku. Poté polovina žáků sedí na svém místě a druhá polovina se pohybuje po třídě, k někomu si sedne a spolužík mu popíše jeho buňku.
2. stupeň

VYSUŠENÝ HMYZ
Žáci měli za úkol donést různé druhy hmyzu, které naleznou mrtvé v domácnosti, na půdě... Hmyz jsme poté určovali a nalepili na papír.
1. + 2. stupeň

LOVENÍ V RYBNÍCE
Koupili jsme 5 baťůžků a do nich cedník, misku, lupu, planktonku, pipetu, zkumavky, krabičky s lupou, určovací klíče a šli jsme pozorovat a lovit živočichy do rybníka. Tato aktivita je velmi oblíbená.
1. + 2. stupeň

MĚKKÝŠI
Na začátku hodiny žákům rozdám schránky plžů, mlžů a sépiovou kost. Žáci se snaží schráky a kost rozdělit podle shodných znaků na schránky patřící, plžům, mlžům a hlavonožcům. Poté si je namalují.
2. stupeň

MOTÝLÍ POLOVINY
Žákům jsem dala poloviny motýlů, druhé poloviny hledali různě po třídě. Po složení polovin k sobě přikládali ještě názvy a poté určovali, zda se jedná o motýli denní nebo noční.
1. + 2. stupeň

SKLÁDAČKA VČELA
Úkolem žáků bylo poskládat tělo včely. Některým to dalo dost zabrat. Poté jsme si povídali o částech těla včeli a hmyzu.1. stupeň

PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
Žáci
si přeloží papír na 3 stejné díly. Do jednoho malují zástupce plžů (ti
žijí na souši i ve vodě, do druhého mlže (žijí ve vodě) a hlavonožce
(žijí v moři).
1. + 2. stupeň

PITVA RAKA
Vystříhneme si model raka a jeho orgánů, vymalujeme a postupně lepíme.
Tento materiál jsem zakoupila na Logošíkovi.
2. stupeň

HMIZÍ HLAVOLAMY

ČERNÝ PETR - ČLENOVCI
2. stupeň

KORÝŠI - DOPLŇOVAČKA
2. stupeň

VÝVOJOVÝ CYKLUS PARAZITŮ
2. stupeň

STAVBA TĚLA PLOŠTĚNKY
2. stupeň

TASEMNICE
2. stupeň

HLEDÁNÍ SLOV
1. + 2. stupeň

BAKTERIE
Pomocí plastelíny žáci modelovali různé druhy bakterií.2. stupeň