Bezobratlí
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000017-8514f85150/IMG_20220119_123801-9.jpg?ph=ed5f78f81e)
ŽAHAVCI - myšlenková mapa
Myšlenkovou
mapu můžete použít na začátku probíraného tématu, aby jste věděli, co
už žáci umí a ví. Já ji používám často k opakování, abych věděla, co si
žáci o učivu zapamatovali. Každý žák dostane papír, napíše co ví, poté
se zvedne a jde na místo někoho jiného, dopíše mu tam, co chybí. Celkem
si takto žák přesedne 3x. 1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000009-81f7781f78/IMG_20220103_082936.jpg?ph=ed5f78f81e)
PRVOCI a SENNÝ NÁLEV
Do sklenice dáme vodu a přidáme seno. Po 10 dnech je senný nálev hotový. Na podložní sklíčko dáme trochu vaty a kápneme kapku senného nálevu. Můžeme pozorovat rychle se pohybující trepky. Kromě senného nálevu můžeme vyzkoušet i nálev z mechu. Lze vidět jiné druhy prvoků.
2.stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000031-c906ac906b/IMG_20210922_124305.jpg?ph=ed5f78f81e)
BUŇKA
Žáci pomocí donesených přírodnin vytvoří rostlinnou nebo živočišnou buňku. Poté polovina žáků sedí na svém místě a druhá polovina se pohybuje po třídě, k někomu si sedne a spolužík mu popíše jeho buňku.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000050-9d9ca9d9cb/IMG_20210520_145017.jpg?ph=ed5f78f81e)
VYSUŠENÝ HMYZ
Žáci měli za úkol donést různé druhy hmyzu, které naleznou mrtvé v domácnosti, na půdě... Hmyz jsme poté určovali a nalepili na papír.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000051-10cf510cf6/IMG_20210510_124708.jpg?ph=ed5f78f81e)
LOVENÍ V RYBNÍCE
Koupili jsme 5 baťůžků a do nich cedník, misku, lupu, planktonku, pipetu, zkumavky, krabičky s lupou, určovací klíče a šli jsme pozorovat a lovit živočichy do rybníka. Tato aktivita je velmi oblíbená.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000053-0ac9e0ac9f/IMG_20210603_131146.jpg?ph=ed5f78f81e)
MĚKKÝŠI
Na začátku hodiny žákům rozdám schránky plžů, mlžů a sépiovou kost. Žáci se snaží schráky a kost rozdělit podle shodných znaků na schránky patřící, plžům, mlžům a hlavonožcům. Poté si je namalují.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000074-737eb737ed/IMG_20210624_081956.jpg?ph=ed5f78f81e)
MOTÝLÍ POLOVINY
Žákům jsem dala poloviny motýlů, druhé poloviny hledali různě po třídě. Po složení polovin k sobě přikládali ještě názvy a poté určovali, zda se jedná o motýli denní nebo noční.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000075-63b9f63ba1/IMG_20210517_091132.jpg?ph=ed5f78f81e)
SKLÁDAČKA VČELA
Úkolem žáků bylo poskládat tělo včely. Některým to dalo dost zabrat. Poté jsme si povídali o částech těla včeli a hmyzu.1. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000077-9a9e69a9e7/IMG_20220209_124455.jpg?ph=ed5f78f81e)
PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
Žáci
si přeloží papír na 3 stejné díly. Do jednoho malují zástupce plžů (ti
žijí na souši i ve vodě, do druhého mlže (žijí ve vodě) a hlavonožce
(žijí v moři).
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000086-33d7c33d7d/IMG_20220404_110610.jpg?ph=ed5f78f81e)
PITVA RAKA
Vystříhneme si model raka a jeho orgánů, vymalujeme a postupně lepíme.
Tento materiál jsem zakoupila na Logošíkovi.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000192-0201502016/IMG_20220425_111009.jpg?ph=ed5f78f81e)
HMIZÍ HLAVOLAMY
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000198-2b41f2b421/IMG_20220502_105220.jpg?ph=ed5f78f81e)
ČERNÝ PETR - ČLENOVCI
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000206-5545d5545e/IMG_20220504_121536.jpg?ph=ed5f78f81e)
KORÝŠI - DOPLŇOVAČKA
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000216-0a6560a658/IMG_20230123_091056.jpg?ph=ed5f78f81e)
VÝVOJOVÝ CYKLUS PARAZITŮ
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000236-9ba179ba19/IMG_20230112_102919.jpg?ph=ed5f78f81e)
STAVBA TĚLA PLOŠTĚNKY
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000238-6fd8e6fd8f/IMG_20230116_090824.jpg?ph=ed5f78f81e)
TASEMNICE
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000244-638596385a/IMG_20230103_101601.jpg?ph=ed5f78f81e)
HLEDÁNÍ SLOV
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000246-87a0187a03/IMG_20221115_114929.jpg?ph=ed5f78f81e)
BAKTERIE
Pomocí plastelíny žáci modelovali různé druhy bakterií.2. stupeň