Člověk
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000018-0134701348/IMG_20220119_114636-2.jpg?ph=ed5f78f81e)
SRDCE
Žáci si nejdříve vymaují model srdce - okysličené a odkysličené části a pomocí šipek si prstem ukáží trasu krve. Poté pomocí nití projdou tuto trasu znovu.
2.stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000065-7839b7839c/hmatpex1.jpg?ph=ed5f78f81e)
HMATOVÉ PEXESO
Na
procvičení hmatu lze využít hmatová pexesa. Lze hrát se zavázanýma
očima nebo lovit v pytlíčku. Podle stáří dětí zvolíme počet dvojit
pexesa. Já jsem si vyrobila pexeso na dřevěných sucích, lze vyrobit
např, na kartůnu. Místo pexesa lze pro menší děti dát vždy dva stejné předměty do pytlíčku (např. 2 šišky, 2 knoflíky apod.).
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000029-a6c6da6c6e/IMG_20220118_104115.jpg?ph=ed5f78f81e)
KOSTRA v životní velikosti
Žáci si lehli na velký papír, obkreslili se a poté malovali a popisovali kostru. Pracovali ve skupinách. Ve výtvarné výchově ji poté mohli ještě výtvarně doladit nebo předělat.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000030-97e8497e85/IMG_20211201_114319.jpg?ph=ed5f78f81e)
KOSTRA z přírodnin
Než jsme začali probírat téma "Kostra", chtěla jsem vědět, co si žáci pamatují a co znají. Měli za úkol pomocí přírodnin vytvořit kostru a popsat ji.1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000049-1ad051ad06/IMG_20210512_130252.jpg?ph=ed5f78f81e)
ZDRAVOVĚDA VENKU
Venku jsme si rozložili deky a rozdělila jsem žáky do 4 skupin. Jedna skupina si měřila tlak, druhá poslouchala tep srdce fonendoskopem (v klidu a po námaze), třetí si zkoušla obvázat různé druhy poranění a se čtvrtou jsme nacvičovala masáž srdce.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000076-bd91ebd91f/IMG_20210428_104348.jpg?ph=ed5f78f81e)
PROJEKT LIDSKÉ TĚLO
Během online výuky jsem zdala žákům 20 pokusů s lidským tělem a jejich úkolem bylo 15 udělat a zpracovat jako plakát, knihu ...
Úkoly: změř si tep v klidu a po pohybu, otisky prstů, otisk zubů v sýru, chuť, 3 výrazy obličeje (mimické svaly)...
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000078-ba507ba508/IMG_20220221_120254.jpg?ph=ed5f78f81e)
MODEL PLIC
Z malé PET láhve lze jednoduše vytvořit model plic. Potřebujete 2 brčka, 2 balónky, malou petku (velká je velmi tenká), díru ve víčku a balónek jako bránici.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000079-481c0481c1/IMG_20220302_115444.jpg?ph=ed5f78f81e)
MODEL ZUBU
Kolem ruličky od toaleťáku vystihneme papír. Je na nás, kolik zubů nakreslíme - pouze zub, průřez zubem, zkažený zub...
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000080-3b7d03b7d1/IMG_20220307_113700.jpg?ph=ed5f78f81e)
HRA NA TRÁVENÍ
Žáci
si vylosují orgán trávící soustavy a seřadí se za sebou. První je
dutina ústní se zuby - žákovi podáme pytlík a vložíme natrhaný rohlík
(zuby rohlík drtí), následuje jazyk se slinami (přilijeme vodu a jazyk
rozmělňuje), jícen posouvá dál, žaludek (přilijeme trochu octu a žaludek
rozmělňuje na kaši), střevům dáme několik vrstev utěrek a vylijeme
obsah (živiny se odvádí do těla), tlusté střevo (tvaruje stolici), a
konečník (odvádí nepotřebné látky z těla).
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000085-6d25d6d25e/IMG_20211105_082234.jpg?ph=ed5f78f81e)
HMATOVÉ BALÓNKY
Vždy 2 balónky naplníme stejnou látkou (mouka, kukuřice, mák, těstoviny, zrní...) a žáci hledají pomocí hmatu balónky k sobě. Můžeme nachystat i kartička s danými látkymi a žáci je přiřazují.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000186-81a5e81a5f/IMG_20220318_135811.jpg?ph=ed5f78f81e)
LAPBOOK KŮŽE
Žáci si vlepují, vybarvují a dopisují interaktivní lapbook.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000194-28f4528f46/IMG_20220428_074454.jpg?ph=ed5f78f81e)
SMYSLY CLIL
Žáci pracují podle pracovního listu, který je česko-anglický.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000196-37ce637ce8/IMG_20220428_074730.jpg?ph=ed5f78f81e)
SMYSLY
Kyždý žák si vylosuje jeden smysl a vypracovává o něm projekt. Nejdříve použije metodu VCHD (vím, chci vědět, dozvěděl jsem se), popisuje smyslový orgán, hledá nové informace a nakonec vše shrne do závěrečné zprávy.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000226-30cd330cd4/IMG_20230109_134833.jpg?ph=ed5f78f81e)
KOSTRA S ORGÁNY
Žáci vystřihnou kostru a orgány. Orgány vybarví. KOstru spojí pomocí nýtků a mohou s ní pohybovat. Orgány přikládají na správné místo a popisují je.
1. + 2. stupeň