Člověk

SRDCE

Žáci si nejdříve vymaují model srdce - okysličené a odkysličené části a pomocí šipek si prstem ukáží trasu krve. Poté pomocí nití projdou tuto trasu znovu.

2.stupeň

HMATOVÉ PEXESO

Na procvičení hmatu lze využít hmatová pexesa. Lze hrát se zavázanýma očima nebo lovit v pytlíčku. Podle stáří dětí zvolíme počet dvojit pexesa. Já jsem si vyrobila pexeso na dřevěných sucích, lze vyrobit např, na kartůnu.

Místo pexesa lze pro menší děti dát vždy dva stejné předměty do pytlíčku (např. 2 šišky, 2 knoflíky apod.).

1. + 2. stupeň

KOSTRA v životní velikosti

Žáci si lehli na velký papír, obkreslili se a poté malovali a popisovali kostru. Pracovali ve skupinách. Ve výtvarné výchově ji poté mohli ještě výtvarně doladit nebo předělat.

1. + 2. stupeň

KOSTRA z přírodnin

Než jsme začali probírat téma "Kostra", chtěla jsem vědět, co si žáci pamatují a co znají. Měli za úkol pomocí přírodnin vytvořit kostru a popsat ji.

1. + 2. stupeň

ZDRAVOVĚDA VENKU

Venku jsme si rozložili deky a rozdělila jsem žáky do 4 skupin. Jedna skupina si měřila tlak, druhá poslouchala tep srdce fonendoskopem (v klidu a po námaze), třetí si zkoušla obvázat různé druhy poranění a se čtvrtou jsme nacvičovala masáž srdce.

1. + 2. stupeň

PROJEKT LIDSKÉ TĚLO

Během online výuky jsem zdala žákům 20 pokusů s lidským tělem a jejich úkolem bylo 15 udělat a zpracovat jako plakát, knihu ...

Úkoly: změř si tep v klidu a po pohybu, otisky prstů, otisk zubů v sýru, chuť, 3 výrazy obličeje (mimické svaly)...

1. + 2. stupeň

MODEL PLIC

Z malé PET láhve lze jednoduše vytvořit model plic. Potřebujete 2 brčka, 2 balónky, malou petku (velká je velmi tenká), díru ve víčku a balónek jako bránici.

1. + 2. stupeň

MODEL ZUBU

Kolem ruličky od toaleťáku vystihneme papír. Je na nás, kolik zubů nakreslíme - pouze zub, průřez zubem, zkažený zub...

1. + 2. stupeň

HRA NA TRÁVENÍ

Žáci si vylosují orgán trávící soustavy a seřadí se za sebou. První je dutina ústní se zuby - žákovi podáme pytlík a vložíme natrhaný rohlík (zuby rohlík drtí), následuje jazyk se slinami (přilijeme vodu a jazyk rozmělňuje), jícen posouvá dál, žaludek (přilijeme trochu octu a žaludek rozmělňuje na kaši), střevům dáme několik vrstev utěrek a vylijeme obsah (živiny se odvádí do těla), tlusté střevo (tvaruje stolici), a konečník (odvádí nepotřebné látky z těla).

1. + 2. stupeň

HMATOVÉ BALÓNKY

Vždy 2 balónky naplníme stejnou látkou (mouka, kukuřice, mák, těstoviny, zrní...) a žáci hledají pomocí hmatu balónky k sobě. Můžeme nachystat i kartička s danými látkymi a žáci je přiřazují.

1. + 2. stupeň

LAPBOOK KŮŽE

Žáci si vlepují, vybarvují a dopisují interaktivní lapbook.

2. stupeň

SMYSLY CLIL

Žáci pracují podle pracovního listu, který je česko-anglický.

1. + 2. stupeň

SMYSLY

Kyždý žák si vylosuje jeden smysl a vypracovává o něm projekt. Nejdříve použije metodu VCHD (vím, chci vědět, dozvěděl jsem se), popisuje smyslový orgán, hledá nové informace a nakonec vše shrne do závěrečné zprávy.

2. stupeň

KOSTRA S ORGÁNY

Žáci vystřihnou kostru a orgány. Orgány vybarví. KOstru spojí pomocí nýtků a mohou s ní pohybovat. Orgány přikládají na správné místo a popisují je.

1. + 2. stupeň