Minerály a horniny
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000035-5c1385c139/IMG_20211101_132357.jpg?ph=ed5f78f81e)
KNIHA MINERÁLŮ
Žáci měli za úkol vytvořit knihu minerálů. Minerály rozdělili do 9 skupin, ke každému napsali 2-3 informace na nalepili nabo namalovali obrázek.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000073-f348af348b/IMG_20211219_085040.jpg?ph=ed5f78f81e)
SOPKA
Žákům jsem nakopírovala model sopky a oni jej vybarvili a pak složili. Do vnitřku sopky si poté napsali druhy sopek, nebezpečí, využití apod.
2.stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000087-6ac206ac21/IMG_20220404_093646.jpg?ph=ed5f78f81e)
VÁPENEC 10x JINAK
Pro žáky nachystáme různé obrázky s vápencem (lomy, sochy, přírodní úkazy, koupelny..) a z druhé strany napíšeme, co je na obrázku. Žáci nejdříve vymýšlí otázky, které je napadají a poté hledají odpovědi na internetu.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000212-9fec69fec7/IMG_20221213_091531.jpg?ph=ed5f78f81e)
VRÁSY A ZLOMY
Žáci modelují pomocí látek různé druhy vrás a zlomů. Fotografují je a potom je pomocí malování popisují.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000248-129c4129c5/IMG_20221122_082650.jpg?ph=ed5f78f81e)
LITOSFÉRICKÉ DESKY
Po třídě jsem rozmístila kartičky s jednotlivými litosférickými deskami. Žáci si o nich přečetli pár informací a napsali si jejich název do své mapy. Každou desku poté vybarvili.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000250-ae18cae18e/IMG_20230105_142902.jpg?ph=ed5f78f81e)
JESKYNĚ ČR
Každý žák si vylosoval jednu jeskyni. Zpracoval o ni referát na A4 - název, obrázky, znak, délka, dostupnost, zajímavosti. Referáty jsme svázali a vznikla z nich knížka.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000252-96c4d96c4f/IMG_20220523_095458.jpg?ph=ed5f78f81e)
ČASOVÁ OSA
Žáci přiřazují zkameněliny na časovou osu.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000254-6dc906dc91/IMG_20221111_115449.jpg?ph=ed5f78f81e)
VZNIK ZKAMENĚLIN
Po třídě jsem rozmístila lístečky s postupným vznikem zkamenělin. Žáci je hledali a zapsali si vznik zkameněliny do pracovního listu.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000256-0e1d80e1da/IMG_20220916_101017.jpg?ph=ed5f78f81e)
MINERÁLY
Nejdříve žáci pracovali s čtyřsložkovými kartami - četli charakteristiky minerálů a přiřazovali k nim obrázky. Poté jsem jim rozdala vzorky minerálů a přiřazovali minerály k popiskům.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000258-70a5e70a60/IMG_20220921_123847.jpg?ph=ed5f78f81e)
KRYSTALOVÉ SOUSTAVY
Každý žák si vylosoval jeden papírový model minerálu, ten vybarvil, vystřihnul a slepil.
2. stupeň