Rostliny

LISTY A PLODY

Před hodinou jsem si nasbírala různé plody a listy stromů a keřů. Úkolem žáků bylo přiřadit k sobě list a plod. Poté jsme se učili poznávat suché a dužnaté plody, zjišťovali jsme počet semen a také jsme zabrousili k tématu přenosu semen a plodů pomocí větru, zvířat, vody.

1. + 2. stupeň

DRUHY ZELENINY

S pomocí učebnice jsme s žáky vytvořili leporelo k různýcm druhům zeleniny.

1. stupeň

CO PRÁVĚ ROSTE

Společně s žáky jdeme na přírodovědnou procházku, natrháme květiny (můžeme je přes víkend vylisovat), nalepíme je na papír, pojmenujeme a vyvěsíme ve třídě.

1. + 2. stupeň

FENOLOGICKÉ POZOROVÁNÍ

Dlouhodobé pozorování stromu. Během školního roku měříme obvod, vypočítáme stáří, uděláme frotáž listu a kmene, sledujeme pupeny, kvetení apod.

1. + 2. stupeň

STROMY KOLEM ŠKOLY

Nasbíráme listy daného stromu a napíšeme na každý list jedno písmeno jeho názvu. Listy nalepíme vedle sebe a vystavíme.

1. stupeň

FOTOSYNTÉZA

Žáci vytvoří strom, kolem kořenů se dají provázky = voda, kolem malých lístků kolečka = oxid uhličitý. Voda putuje kmenem do listů. Listy přijímají oxid uhličitý. Když se spojí voda s oxidem, vzniká cukr a list roste.

1. + 2. stupeň

KVĚTY ZELENINY

Na kostky jsem nalepila podzemní část, stonek a květ různých druhů zelenin. Kostkami se dá pohybovat a úkolem žáků je správně sestavit dané druhy zeleniny.

1. + 2. stupeň

KŮRA STROMŮ a LETOKRUHY

Žáci se seznamují s různou kůrou stromů. Snaží se určit různé druhy. Na průřezu počítají stáří daného druhu stromu.

1. + 2. stupeň

TVARY LISTŮ

Žáci vytvoří leporelo s různými tvary listů. Poté venku určujeme tvary podle jejich nákresů.

2. stupeň

KVĚT

Žáci vystřihnou části květu. Společně je poté lepíme a sestavujeme květ. Nakonec žáci popíší části květu.

2. stupeň

LAPBOOK - ČÁSTI ROSTLIN

Veškeré informace, obrázky, leporelo listů, květ můžou žáci sestavit do lapbooku.

2. stupeň

ROSTLINY V OKOLÍ ŠKOLY

Žáci hledají rostliny v okolí školy. Určují je pomocí klíče nebo učebnice apoté je společně nalepíme na velký papír.

1. + 2. stupeň

POZOROVÁNÍ STROMU

Po dobu školního roku jsme jednou týdně fotili lípu. Fotografie jsme vytiskli a nalepili za sebou.

1. + 2. stupeň

POZOROVÁNÍ PUPENŮ

Vydali jsme se v zimě ven poznávat stromy. Žáce se snažili určit stromy pomocí pupenů.

2. stupeň