Rostliny
LISTY A PLODY
Před
hodinou jsem si nasbírala různé plody a listy stromů a keřů. Úkolem
žáků bylo přiřadit k sobě list a plod. Poté jsme se učili poznávat suché
a dužnaté plody, zjišťovali jsme počet semen a také jsme zabrousili k
tématu přenosu semen a plodů pomocí větru, zvířat, vody.1. + 2. stupeň
DRUHY ZELENINY
S pomocí učebnice jsme s žáky vytvořili leporelo k různýcm druhům zeleniny.
1. stupeň
CO PRÁVĚ ROSTE
Společně
s žáky jdeme na přírodovědnou procházku, natrháme květiny (můžeme je
přes víkend vylisovat), nalepíme je na papír, pojmenujeme a vyvěsíme ve
třídě.
1. + 2. stupeň
FENOLOGICKÉ POZOROVÁNÍ
Dlouhodobé pozorování stromu. Během školního roku měříme obvod, vypočítáme stáří, uděláme frotáž listu a kmene, sledujeme pupeny, kvetení apod.
1. + 2. stupeň
STROMY KOLEM ŠKOLY
Nasbíráme listy daného stromu a napíšeme na každý list jedno písmeno jeho názvu. Listy nalepíme vedle sebe a vystavíme.
1. stupeň
FOTOSYNTÉZA
Žáci vytvoří strom, kolem kořenů se dají provázky = voda, kolem malých lístků kolečka = oxid uhličitý. Voda putuje kmenem do listů. Listy přijímají oxid uhličitý. Když se spojí voda s oxidem, vzniká cukr a list roste.
1. + 2. stupeň
KVĚTY ZELENINY
Na
kostky jsem nalepila podzemní část, stonek a květ různých druhů
zelenin. Kostkami se dá pohybovat a úkolem žáků je správně sestavit dané
druhy zeleniny.
1. + 2. stupeň
KŮRA STROMŮ a LETOKRUHY
Žáci se seznamují s různou kůrou stromů. Snaží se určit různé druhy. Na průřezu počítají stáří daného druhu stromu.
1. + 2. stupeň
TVARY LISTŮ
Žáci vytvoří leporelo s různými tvary listů. Poté venku určujeme tvary podle jejich nákresů.
2. stupeň
KVĚT
Žáci vystřihnou části květu. Společně je poté lepíme a sestavujeme květ. Nakonec žáci popíší části květu.
2. stupeň
LAPBOOK - ČÁSTI ROSTLIN
Veškeré informace, obrázky, leporelo listů, květ můžou žáci sestavit do lapbooku.
2. stupeň
ROSTLINY V OKOLÍ ŠKOLY
Žáci hledají rostliny v okolí školy. Určují je pomocí klíče nebo učebnice apoté je společně nalepíme na velký papír.
1. + 2. stupeň
POZOROVÁNÍ STROMU
Po dobu školního roku jsme jednou týdně fotili lípu. Fotografie jsme vytiskli a nalepili za sebou.
1. + 2. stupeň
POZOROVÁNÍ PUPENŮ
Vydali jsme se v zimě ven poznávat stromy. Žáce se snažili určit stromy pomocí pupenů.
2. stupeň