Obratlovci
KNIHA RYBY
Žáky
rozdělíme do několika skupin. Každá skupina má za úkol zjistit různé
informace z oblasti ryb (např. stavba těla, rybníkářství, mořské ryby,
kaprovité ryby apod.). Sestaví několk listů velikosti A4. Představí své
poznatky ostatním spolužákům. Poté všechny poznatky skupin spojíme v
jednu knihu o rybách. 2. stupeň
SAVCI
Žáci ve dvojicích připraví plakát k jedné čeledi savců. Poté svoji skupinu představí spolužákům a plakáty vyvěsíme ve třídě.
2. stupeň
STOPY SAVCŮ
Žáci si měli vyhledat stopy savců, o kterých dělali referáty. Stopy nebyly popsané, takže nejprve odhadovali, která jim patří. Poté stopy porovnávali a řadili se podle velikosti.
2. stupeň
SAVCI
Každý
žák dostal tabulku o jednom savci. Za domácí úkol měli vyplnit název,
velikost, hmotnost, délku březosti, stravu, výskyt a zda je živočich
chráněný. Poté se žáci seřadili podle velikosti, hmotnosti, typu výživy a
potom se ve dvojicích potkávali a vyvodili, zda se spolu daní
živočichové mohou v přírodě potkat.
2. stupeň
JAK DALEKO DOSKOČÍ
Žáci
dostali obrázky se zvířaty a lano s označením po 1 metru. Prvním úkolem
bylo, tipnout si, jak daleko zvířata doskočí, poté je dali na příslušné
vzdálenosti. Nakonec se snažili doskočit co nejdál.1. + 2. stupeň
POTRAVNÍ ŘETĚZCE
Každý žák si vzal jeden kelímek s živočichem nebo rostlinou a schoval se za strom. Na signám se spolu žáci začali potkávat a žák, který byl "sněden" vypadl ze hry. Nakonec nám zbyl živočich na vrcholu potravní pyramidy.
Pokud máte obrázky takto v kelímku, můžete hrát i ve třídě, kdy je žáci skládají na sebe.
1. + 2. stupeň
VÝVOJ ŽÁBY
Z bublinkové fólie uděláme vajíčka a na tělo použije plata od vajíčka.
1. + 2. stupeň
INTERAKTIVNÍ ZÁPISKY
Žákům nakopíruji odklápěcí okánka, tabulky, kytičky apod. a lepíme si je do sešitu a žáci si je vyplňují. Interaktivní zápisky lze koupit i na ucitelnice . cz.
2. stupeň
LEPORELO PLAZI
Žáci byli rozděleni do 4 skupin. Každá skupina vytvářela leporelo k jedné skupině plazů - hadi, ještěři, krokodýli, želvy.
2. stupeň
PTÁCI
Žáci ve dvojicích připraví plakát k jedné skupině ptáků. Poté svoji skupinu představí spolužákům a plakáty vyvěsíme ve třídě.
2. stupeň