Obratlovci
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000032-cd312cd313/IMG_20211011_120558.jpg?ph=ed5f78f81e)
KNIHA RYBY
Žáky
rozdělíme do několika skupin. Každá skupina má za úkol zjistit různé
informace z oblasti ryb (např. stavba těla, rybníkářství, mořské ryby,
kaprovité ryby apod.). Sestaví několk listů velikosti A4. Představí své
poznatky ostatním spolužákům. Poté všechny poznatky skupin spojíme v
jednu knihu o rybách. 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000033-2152c2152d/IMG_20211018_115858.jpg?ph=ed5f78f81e)
SAVCI
Žáci ve dvojicích připraví plakát k jedné čeledi savců. Poté svoji skupinu představí spolužákům a plakáty vyvěsíme ve třídě.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000040-2e5262e527/IMG_20211108_113002.jpg?ph=ed5f78f81e)
STOPY SAVCŮ
Žáci si měli vyhledat stopy savců, o kterých dělali referáty. Stopy nebyly popsané, takže nejprve odhadovali, která jim patří. Poté stopy porovnávali a řadili se podle velikosti.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000041-4e66c4e66d/IMG_20211108_115242.jpg?ph=ed5f78f81e)
SAVCI
Každý
žák dostal tabulku o jednom savci. Za domácí úkol měli vyplnit název,
velikost, hmotnost, délku březosti, stravu, výskyt a zda je živočich
chráněný. Poté se žáci seřadili podle velikosti, hmotnosti, typu výživy a
potom se ve dvojicích potkávali a vyvodili, zda se spolu daní
živočichové mohou v přírodě potkat.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000042-d1e10d1e11/IMG_20211108_114123.jpg?ph=ed5f78f81e)
JAK DALEKO DOSKOČÍ
Žáci
dostali obrázky se zvířaty a lano s označením po 1 metru. Prvním úkolem
bylo, tipnout si, jak daleko zvířata doskočí, poté je dali na příslušné
vzdálenosti. Nakonec se snažili doskočit co nejdál.1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000044-bbcc3bbcc4/IMG_20211108_115300.jpg?ph=ed5f78f81e)
POTRAVNÍ ŘETĚZCE
Každý žák si vzal jeden kelímek s živočichem nebo rostlinou a schoval se za strom. Na signám se spolu žáci začali potkávat a žák, který byl "sněden" vypadl ze hry. Nakonec nám zbyl živočich na vrcholu potravní pyramidy.
Pokud máte obrázky takto v kelímku, můžete hrát i ve třídě, kdy je žáci skládají na sebe.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000069-cf672cf673/%C5%BE%C3%A1ba.jpg?ph=ed5f78f81e)
VÝVOJ ŽÁBY
Z bublinkové fólie uděláme vajíčka a na tělo použije plata od vajíčka.
1. + 2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000071-25a1325a14/IMG_20211206_122105.jpg?ph=ed5f78f81e)
INTERAKTIVNÍ ZÁPISKY
Žákům nakopíruji odklápěcí okánka, tabulky, kytičky apod. a lepíme si je do sešitu a žáci si je vyplňují. Interaktivní zápisky lze koupit i na ucitelnice . cz.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000072-863a0863a1/IMG_20211213_122515.jpg?ph=ed5f78f81e)
LEPORELO PLAZI
Žáci byli rozděleni do 4 skupin. Každá skupina vytvářela leporelo k jedné skupině plazů - hadi, ještěři, krokodýli, želvy.
2. stupeň
![](https://ed5f78f81e.clvaw-cdnwnd.com/86b9b4aae99738517fa805b40efb7e41/200000184-dc14fdc150/IMG_20220315_085922.jpg?ph=ed5f78f81e)
PTÁCI
Žáci ve dvojicích připraví plakát k jedné skupině ptáků. Poté svoji skupinu představí spolužákům a plakáty vyvěsíme ve třídě.
2. stupeň